Geoblog.pl    przebisniegi    Podróże    PRZEBIŚNIEGI w podróży dookoła świata    PANAMA – krótkie PODSUMOWANIE

PANAMA – krótkie PODSUMOWANIE

Panama
Panama, Panama City

Transport w Panamie

- komunikacja autobusowa dobrze rozwinięta, tańsza niż w Kostaryce, jednak droższa niż w innych krajach Ameryki Środkowej
- UWAGA! – nie ma drogi łączącej Panamę z Kolumbią; jak przedostać się z Panamy do Ameryki Południowej piszemy tutaj: http://przebisniegi.geoblog.pl/wpis/160048/%E2%80%9Euwiezieni%E2%80%9D-w-duzym-miescie%E2%80%A6

Ogólne wrażenia

Nie planowaliśmy zatrzymywać się dłużej w Panamie i większość czasu w tym kraju spędziliśmy w stolicy – Panama City.

- Panama City jest potwornie gorąca, duszna, zatłoczona i zakorkowana!
- dużo czyściej niż w większości krajów Ameryki Środkowej, jednak w tym temacie daleko Panamie do Kostaryki
- bankomaty obsługują karty Visa i Mastercard, istnieje możliwość płacenia kartą w supermarketach
- ogólnie jest taniej niż w Kostaryce, lecz drożej niż w pozostałych krajach Ameryki Środkowej
- wydaje się, że jest to dość bezpieczny kraj, aczkolwiek należy zachować podstawowe zasady bezpieczeństwa (uważać należy szczególnie w Colón – ponoć najniebezpieczniejszym mieście w całej Panamie!)

Najciekawsze miejsca

- Kanał Panamski – dzieło inżynierii morskiej i śródlądowej
- Amador Causeway w Panama City – przyjemne, wietrzne miejsce na dłuższy spacer; Stare Miasto w stolicy, wpisane na listę UNESCO, jest niezbyt ciekawe
- wyspy Las Perlas – archipelag wysp na Pacyfiku, z których większość jest niezamieszkała; bardzo ładne plaże; polecamy zajrzeć na Las Perlas wszystkim tym, którzy płyną jachtem w stronę Ekwadoru/Wysp Galapagos!