Geoblog.pl    przebisniegi    Podróże    PRZEBIŚNIEGI w podróży dookoła świata    Pierwszego dnia w Meksyku (cd.)

Pierwszego dnia w Meksyku (cd.)

Meksyk
Meksyk, Tulum

Z lotniska autobusem firmy Ado dostajemy się do centrum Cancún, a stamtąd do Playa del Carmen (również z Ado).

W niewielkiej meksykańskiej miejscowości po raz pierwszy cieszymy oczy widokiem Morza Karaibskiego. Mimo zachmurzonego nieba i dość silnego wiatru widok turkusowej wody oraz biało-złotego piasku cieszy nas ogromnie! Jeszcze wczoraj trzęśliśmy się z zimna w Gdańsku w 12-stopniowym mrozie, a teraz biegamy po ciepłym piasku i brodzimy w morzu! Fantastyczne uczucie! :)

Wczesnym popołudniem docieramy do Tulum tanim colectivo˟. Wybieramy hostel (Casa del Sol), szwendamy się chwilę po mieście,… aż w końcu zapadamy w głęboki sen w wynajętym pokoiku.

Ewelina
(www.przebisniegi.com)

˟colectivo – tutaj: mały busik, którym podróżują miejscowi i turyści z niewielkim budżetem

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

autobus firmy Ado z lotniska-Cancún do centrum Cancún – 52 peso/os
autobus firmy Ado z Cancún do Playa del Carmen – 48 peso/os
colectivo z Playa del Carmen do Tulum – 35 peso/os
nocleg w Casa del Sol w Tulum – 350 peso/pokój matrymonialny tj. z łóżkiem dwuosobowym

TULUM – w północnej części miasta przy głównym skrzyżowaniu znajduje się duży supermarket o nazwie San Francisco (miejscowi chętnie wskażą drogę); na głównej ulicy miasta jest wiele hosteli i hoteli; miejsce w kilkuosobowym dormitorium kosztuje 150 peso/os; sporo wypożyczalni rowerów, również w hostelach (75-100 peso/dobę)