Geoblog.pl    przebisniegi    Podróże    PRZEBIŚNIEGI w podróży dookoła świata    Pozostałości miasta Majów w Copan Ruinas

Pozostałości miasta Majów w Copan Ruinas

Honduras
Honduras, Copán Ruinas

Copán Ruinas to przyjemne, malowniczo położone miasteczko, w którym zatrzymuje się mnóstwo zagranicznych turystów. Hotele, hoteliki, hostele pękają w szwach, a na ulicach miasta przechadzają się tłumy białych obcokrajowców.

Udaje nam się znaleźć miejsce w hostelu En La Manzana Verde, gdzie śpimy na wygodnym dwuosobowym łóżku, nad którym wisi żartobliwy napis „barbie & ken”.

- Ja się nie nadaję na Kena! – burczy pod nosem Łukasz.

Z rana wybieramy się do ruin miasta Majów, które leżą zaledwie około jednego kilometra od centrum Copán Ruinas.

Spacerujemy w słońcu wzdłuż kamiennych murów, schodów, piramid i bogato zdobionych steli, opowiadających niesamowite historie tego miejsca. Kolorowe papugi ara fruwają między drzewami, odpoczywają na ogrodzeniach wokół całego kompleksu lub, zamknięte w klatkach, wiszą na drewnianych rusztowaniach. Głęboko w lesie, na ścieżce zapomnianej przez turystów, wsłuchujemy się w odgłosy natury.

Kolejnego ranka wsiadamy w autobus i jedziemy w kierunku wybrzeża Morza Karaibskiego. Po kilku godzinach podróży i jednej przesiadce docieramy do La Ceiba.

Po ponad półtoramiesięcznej podróży w końcu przychodzi to, czego tak długo udało nam się uniknąć. W brzuchu coś brzęczy i jęczy… Dobre samopoczucie od rana przygasa i przygasa, aż w końcu nie ma po nim śladu. Zostają tylko monotonne myśli o tym, że muszę jak najwięcej pić, żeby się nie odwodnić. Toaleta, hamak, łyk wody… i tak w kółko! Jaime i Jacky, nasi gospodarze z couchsurfing˟, śmieją się w głos, próbując przeczytać etykiety leków z naszej apteczki. Łukasz świetnie sobie radzi w roli nauczyciela języka polskiego. ;)

Późnym wieczorem, trawiona gorączką, zasypiam wreszcie…

Tekst: Ewelina
Zdjęcia: Łukasz

(www.przebisniegi.com)

˟couchsurfing – strona internetowa, dzięki której można znaleźć użytkowników oferujących nocleg we własnym domu lub zaoferować darmowe zakwaterowanie, www.couchsurfing.org