Geoblog.pl    przebisniegi    Podróże    PRZEBIŚNIEGI w podróży dookoła świata    Największym skarbem La Ceiba są ludzie!

Największym skarbem La Ceiba są ludzie!

Honduras
Honduras, La Ceiba

W domu Jaimego i Jacky mieliśmy zostać tylko jeden dzień. Jednak każdego następnego ranka czy popołudnia okazywało się, że jest jeszcze tyle do zrobienia, tyle do zobaczenia dnia następnego… i następnego! Mieliśmy przecież poznać ich przyjaciół, kolegów z pracy, szefową! Żadnej z tych rzeczy nie planowaliśmy, tak wyszło! ;)

Było dużo radości, była nauka języka polskiego i hiszpańskiego przy piwie. Zwiedzaliśmy okolice i uniwersytet, na którym pracują nasi gospodarze. Pilnowaliśmy studentów na egzaminie, sprawdzaliśmy i ocenialiśmy ich prace domowe. Spotkaliśmy Norberta – Polaka, który studiował w Szczecinie, ożenił się z Honduranką i od kilku lat mieszka w La Ceiba.

Pewnego dnia wybraliśmy się do Muzeum Motyli i Innych Insektów wypełnionego setkami wysuszonych eksponatów. W kilku szklanych klatkach biegały lub pełzały również żywe stworzenia – pająki, karaluchy, skorpiony. Niektóre okazy obejrzeliśmy z bliska, z bardzo bliska… Łukasz pozwolił nawet ogromnemu, włochatemu pająkowi pospacerować po swoim ramieniu, plecach i karku! Uuuuaaa!!

Każdy wieczór mijał nam na rozmowach, opowieściach, wygłupach, smakowaniu honduraskiej kuchni. Pewnego wieczoru, relaksując się przy drinku w nadmorskiej knajpie w towarzystwie wykładowców w wcześniej wspomnianego uniwersytetu, rozmyślaliśmy o Hondurasie, o słońcu i plaży, na której właśnie jesteśmy. Wszyscy wznosili toasty za szczęśliwą podróż dwójki Polaków. Jacky, jak zwykle roześmiana od ucha do ucha, spojrzała na mnie i powiedziała coś, co już wcześniej krążyło po mojej głowie:

- Ewelinka, największym skarbem La Ceiba są ludzie!
- Tak, właśnie tak!

• rozmiar: 0,00 B  |  dodano

Isgri
Isgri - 2012-03-31 11:21
łaaaaaaaał. Ale Super. Te spotkania, jak mówicie. Tyle się tam u Was dzieje.
Rozwalił mnie motyw pilnowania studentów do głębi; hehe, nie trzeba wcale na doktorat iść, by "być" na uczelni ;P

"- Ewelinka, największym skarbem La Ceiba są ludzie!
- Tak, właśnie tak! – przytaknęłam."
To (te słowa) mnie naprawdę rusza!
( pamiętacie Rosje ;) )

Nawet nie wiecie jak jesteście obydwoje f a j n i w tych spotkaniach, podróży..
P.S. Łukasz. Przywieź mi jakiego pajączka włochatego, co bym na ramieniu sobie mógł nosić jak papugę ;DD
P.S. Ewelikna. H.Zimmer-Inception [muzyka].
Jest niezwykła

przebisniegi - 2012-04-02 03:43
Cieszymy się bardzo, że podobają Ci się nasze przygody. Oczywiście, że pamiętamy Rosję... Ostatnio często wspominamy tamte czasy...i Bałkany, wspólną podróż, napady głupawki, spotkania z ludźmi, noclegi w niezwykłych miejscach... I wiesz, brakuje nam takiego wspólnego podróżowania, więc szykujcie się z Tomeczkiem na Azję :)
Pozdrawiamy serdecznie!
Pajączek dla Pawełka gwarantowany :)